lördag 14 november 2009

Hej igen

ska försöka med att skriva liiiite längre inlägg än det förra, hej. Jaa Long time no see, och värre lär det bli. Har nämligen blivit av med datorn.... ooo nej ingen har snott den, sonen (den yngre) har "lånat " den på obestämd framtid... dvs jag får nog börja se mig om en ny, en laptop kanske... vore ju roligt... dansa lapdance med den =)..

Har varit lite av en kraxkråka senaste veckan... var i tisdags och fick svinis vaccinet oxå, har då inte haft biverkningar av den mer än att jag varit öm i armen i några dagar efter sticket. Annars så, joo julen närmar sig, beställde tyg som ska bli nya köks jul gardiner, mina gamla har jag ju haft i två jular så det var läge att byta, om det nu är fint tyg vill säga för det kan man ju inte se så ordentligt genom bildskärmen, men röd och vit rutigt ska det vara iaf. Håller på att pysslar ihop två adventskalender tomtar, en till lilla Elsa och en som Elsas mamma ska ge bort. Dom är för övrigt snart färdiga, kanske rent av imorgon.

Ernst har jag fått ställa in för vintern, törs inte cykla på vinter i snömodden på E fyran, men hade faktiskt tänkt att ta och gå hem på måndag, det blir ju en lagom promenad på drygt fem km... jaa jaaa om det inte är åska, hagel och drivis vill säga.

Nästa vecka ska jag och Emma ha pyssel dag... datum är inte spikat men det blir nog onsdag el torsdag... roligt ska det iaf bli.

Näpp nu ska jag lämna plats åt storsonen... och tacka för lånet av datorn. Dax att gå och koka kvällskaffe.

Hej hopp.

1 kommentar:

Unknown sa...

Nu hade du allt tur! Tänkte just börja skälla på dig ang brist på uppdateringar. :)
Kul med pysseldag. :)

Tycker absolut att du ska inhandla dig en laptop.