torsdag 25 juni 2009

Sleepless

jaaa, fy tusan vad det är jobbigt att inte kunna sova när man ska, på natten alltså. Jag kliver upp vid 8 ja eller senast 9 (tänker inte sova bort semestern). Sover ingen middag , inga powernaps här inte. Försöker gå och lägga mig senast kl 01.00, och sover typ 2 timmar och är sen klarvaken.... det är skiiiitjobbigt, jag vill sova men kan inte. Senaste nätterna har varit ett enda snurrande... och varmt är det, ja jag vet om jag ligger still så blir jag inte varm, men när jag inte kan sova så vänder jag och provar om det går bättre om jag ligger åt andra hållet.... grrr och nu är klockan 00.02 och jag har inte ens så mycket som gäspat, fast jag varit ute och burit ved i massor och verkligen slitit. Ja jag får väl sitta uppe och kuckilura med korsord och böcker om nu John Blund vägrar komma =)

Nåja nu till nåt roligare. Storsonens hall (förrådet låter inte så kul så jag kallar det för hall istället) är färdigmålad, tak, väggar och golv, nya elementet är på plats och nya lampan, fyy för ladugårdslampor (lysrörslampor). Nu ska jag sätta ihop nya garderober och piffa till hallen lite, en snygg matta vore inte helt fel.

Sambon påkallade på uppmärksamhet, bad mig kolla på text tv... hoppsan Kerstin... Michael Jackson död..... jaa vad säger man åt de då, r.i.p. Han gjorde en massa bra musik.!
Apropå bra musik, Tomas Ledin´s senast skiva, den nöter jag i bilen när jag är ute och åker, jag älskar hans musik.

Nu ska jag surfa lite innan jag hoppar i lopplådan, få se om jag somnar genast eller så inte....zzzzzz

Inga kommentarer: