onsdag 22 juli 2009

Fruntimmersvecka = fruntimmersfika =

ny tradition! Ja nu är det ju fruntimmersvecka och vi har firat den med en massa god fika, allting hembakat, såklart ;) Det var alltså jag, Sara, Fia,Ida,Lilli,Emma och Lisa. (gå in på Fias sida om ni vill se fikat) det var 10 olika sorters fika. Ja fast den 10 sorten fick stå i skamvrån, det var mina misslyckade choklad kakor... dom skulle jag bara visa men då ville nästan alla smaka så dom fick plats på bordet dom med, annars fanns det Bregotter, Hallongrottor, Rimbobullar, Syltkakor, Kanelkakor, Kolasnittar, Dajmrulltårta, Morotskaka och Pudrade Syltkakor. Det var meningen att jag skulle även bjudit på Marängtårta, MEN jag misslyckas varje gång med den, vad gör jag för fel... först ser det ut som att det blir en hög och fin maräng men sen säckar den ihop sig och blir platt...... inget att göra åt de, får göra någon annan tårta och lämna marängtårtan åt dom som kan baka den. Sen fick alla en liten present, alltid kul att överraska folk.;) vi bestämde att detta ska bli en återkommande årlig tradition.

Idag har jag varit med Sara, Emma och Lisa till Eurokangas, Emma köpte klänningstyg och jag ska sy =) har även hunnit med att byta dragkedja i en klänning ( det gick fort), fick besök även i dag, först av Sara , Emma och Sandra (roligt att äntligen få träffa dig!) sen senare kom Mia med tjejerna på fika och flickorna var inte sena att hugga i go fikat, tur att jag hade bakat så mycket .

Förresten, var det nån som kände av jordskalvet???!!, vi gjorde det, det var rätt häftigt, men konstigt på nåt sätt, då har man upplevt det oxå. =) Nu tar jag nog och rundar av, ska nog gå och lägga mig så jag vaknar upp pigg och utvilad imorgon.

Heeeeeeeeeeeeeej!

1 kommentar:

Jenny sa...

Jag och mamma kände av skalvet i Alhamn. :) Ganska häftigt. Det var jordskalv i rutvik för många år sedan men då sov jag gott så jag kände inte av det. Coolt att man fått uppleva det också :)