torsdag 16 juli 2009

Läser en bra bok

titeln på den är "Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra?" av Nisse Simonson. En jäkla bra bok, det handlar i stort sett om att "det finns inget som är bra eller dåligt, allt beror på hur vi tänker om det",att en optimist lever 7,5 år längre än pessimisten är vetenskapligt bevisat. Japp ni kan ju förstå jag är en obotlig optimist, grubblar inte på allt hemskt som kan hända, tar tag i problemen när dom kommer(om dom nu kommer för det kan i mina ögon vara en möjligeht ist. för problem). Jaa jaa de om detta och nu till nåt helt annat. Jag o sambon var en sväng till stan i dag, susade in på ikea där det inhandlades lite handtag och dörröppnare samt en ny stol att ha vid datorn, Nils heter stolen, modellen är utan armstöd, jag ska bara fixa ett överdrag till den för jag tyckte inte nån av överdragen passade hem till oss. Det kanske blir nåt marimekkotyg! Tänkte köpa lite kuddar oxå, men besinnade mig, jag vet inte hurdana jag ska ha, måste fundera lite, vi ska ju göra om i tv-rummet, måla taket, byta ut tak o golvlister, tapetsera väggarna ja en total makeover har jag tänkt ( och jag ved vad sambon tänker... hi hiiii ) Ska nog försöka komma igång med det nästa vecka.... låter optimistiskt eller.... Nej nu ska jag knyta ihop säcken för denna gång, ska sätta mig i soffan och invänta kvällens höjdpunkt....Ernst på tv4!

Hejs svejs

Inga kommentarer: