torsdag 30 juli 2009

Nu funkar det igen....

måndagens lilla åskknall tog död på modemet...snacka om att killarna nästan klättrar på väggarna... inget internet, hur kan man leva utan det. Ja hade det nu inte varit så i slutet på månaden så hade jag väl inte brytt mig, men räkningarna ska ju betalas... hjääääälp. Nåja jag hade tänkt åka till morsanbaloo senast idag (och lämna luntan åt henne, fnisssss) och låna hennes nät, mot lite fika. MEN så fixade storsonen allt, fast det krävdes 2 modemköp innan det ville funka, första ville inte sammarbeta med routern, då kom en räddande ängel från lule med ett telia modem, den ville inte heller först, men skam den som ger sig, fast K suckade och sa att "jag orkar inte mer"...

Så nu har jag läst runt på alla bloggar, har ju inte varit på nätet sen förra helgen .... mycke roligt att läsa.Veckan som gått har varit bra. Vädret har varit super, åska, sol och regn, allt i lagom dos. Har haft besök från lule, kul. Jobbat, klurat ut lite mer saker som borde fixas här hemma. Igår var jag o S till Torneå, köpte en top åt morsan o jeans åt mig ( kunde ju inte låta bli när det var halva reapriset på dom, betalade 120 kr för dom) S köpte byxor som jag sydde in lite, sen åt vi doppikopp, sill och rökt lax och till efterrätt finsk gräddglass (jordgubb och tiikeri).

Nu är jag ledig i 3 dagar, så skön att få ha sovmorgon. Ska fålla morsans jeans imorgon och åka en sväng till henne när jag får hem forrrden=). ska ev. in på ikea en sväng, få se om jag orkar. Nej nu ska jag nog surfa runt och kolla min mail.

solong folks.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, stackars kusiner. Då fick du riktigt mycket kvalitetstid och sällskap med dem då eller hur ;)