onsdag 15 juli 2009

Huvvaligen

kan inte fatta att 40 dagar rullar på så fort, mina 40 semester dagar har liksom schwissat förbi.... och nu har man hunnit jobba redan i 2 dagar, men tur att jag har mjukstart, jobba 2 ledig 2. Men det var iaf ingen ångest el panik att börja jobba igen, var nog färdig med semestern på nåt sätt. Måste ju säga att jag har iaf fått gjort en massa under semestern =) och fortsätter att dona på här hemmavid.

Idag har jag flyttat min svarta järnsäng från syrummet/gästrummet till tv rummet, där får den agera dagbädd. Flytten av den var ju inte det enklaste, storsonen K fick komma och hjälpa till men hur vi än vred och vände på sängen så ville den inte komma ut, nåja ut fick vi ju den men det slutade med att vi fick plocka bort dörren, stånk och stön men det var mödan värt.Måste bara fixa nytt överkast och en massa mysiga kuddar till den. Gästrummet blev dock inte utan säng, nej hade en säng som passade bättre dit, måste bara inhandla ett överkast även till den sängen och ev. sy en sängkappa om jag inte hittar nån på rea nånstans =) typ Hemtex.

Det försökte åska lite idag, men det var aldrig nära, såg inte ens en enda blixt, bara lite muller =( annars var det skapligt väder varmt och skönt, fast jag har ju varit mest inne och härjat med sängarna och tömt lite flyttkartonger, fixat i ordning mina tyger och sorterat lite saker i hallen i västra vingen..... ha haa, den var bra , västra vingen. Nåja det blir nog bra när det blir helt färdigt, har inte hittat nån matta dit ännu, ska ha en 4m lång så det kanske inte är det lättaste att hitta. Jag plockade fram lite tyger när jag stökade i syrummet, tänkte sätta mig vid symaskinen kanske rent av ikväll, jag har ju sovmorgon imorgon så det gör ju inget om jag är uppe och kuckilurar inatt. Ja jag tror faktiskt att jag piper iväg till mitt rum.

Tjing tjong.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja men se vad jag har missat! Visste inte att du tagit dig i kragen och fortsatt blogga. Fy på mig. ;)